lördag 17 mars 2012

Vegan

Från och med nästa vecka kommer jag helt övergå till vegansk kost hade jag tänkt mig. Detta för att jag dels känner för djurens skull (för lets face it; det går inte att komma ifrån att vi behandlar dom äckligt jäkligt) men också för min kropps skull.
Det ska bli riktigt skönt att slippa få ont i magen av choklad (som jag aldrig kan hålla mig undan annars) och jag vet inte.. jag tror att det kommer medföra en hel del positiva saker för kroppen och psyket!
Har alltid haft svårt att förstå varför människor valt att äta kött och helt enkelt låtit bli att köpa ekologiska ägg etc..dubbelmoral javisst men jag har alltid varit halvvegetarisk och haft många tankar om det. Djuren lider ju. Du vet om det när du stoppar det i din mun. Hur går man från den vetskapen såpass att man ändå äter det? Är det att du skjuter iväg det, det blockeras av ditt samvete, eller är det för att du helt enkelt inte kunde bry dig mindre? Jag vet verkligen inte. Det sistnämnda tror jag dock inte på, dom flesta bryr sig ju.
Oavsett vilket. Vegansk kost blir det och så ska det vara med det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar